Dat we in een woke wereld leven is inmiddels bekend. Voor elke verkeerde uitspraak kun je gecanceld worden en is je gehele carrière voorbij. Steeds meer mensen lopen daarom op eieren om niets verkeerd te zeggen of te doen. Inmiddels slaat het woke ook over op Nederlandse bedrijven. Te pas en onpas veranderen ze de namen van hun producten om gedoe te voorkomen.
Roomkoppen en Buys zoenen
Het begon allemaal toen de welbekende Zoenen van Buys onder vuur kwamen te liggen. De naam van die de zoen eerst droeg was namelijk achterhaald en kon echt niet meer in deze tijd.
Buys besloot daarom snel om hun zoenen te veranderen naar de naam: Buys zoenen. Al snel volgende andere bedrijven met het veranderen van hun productnamen. ‘Moorkoppen’ werden bijvoorbeeld al snel roomkoppen genoemd. Inmiddels zou je denken dat alle productnamen wel veranderd zijn naar woke namen. Toch blijkt dit niet het geval. Er zijn namelijk nog steeds enorm veel bedrijven die hun productnamen veranderen om niet gecanceld te worden.
Zigeunersaus van Remia
Ook Remia heeft besloten om de naam van hun Zigeunersaus te veranderen. Ze willen namelijk voorkomen dat hun saus gecanceld wordt vanwege hun naam. Daarom heeft Remia besloten om hun saus voortaan ‘Gevulde paprikasaus’ te noemen.
Voortaan geen frietje zigeunersaus meer, maar een frietje gevulde paprikasaus. Klinkt toch een beetje gek in de mond. Hopelijk proeft het wel gewoon hetzelfde!
Je mag het ook geen “Zigeunersaus” meer noemen. pic.twitter.com/zJbOrvM3yW
— Cees 🇳🇱🇮🇱 Wolves 💕 (@dahmer1957) March 4, 2024