Tegenwoordig zit zowat alle bedrijven en organisaties op socialmedia. Een organisatie waarvan je het niet direct verwacht is de Belastingdienst. Ergens is het natuurlijk ook wel handig, want als je ze nodig hebt dan sta je minimaal een uur in de wacht.
Maar goed, ondanks dat het handig is, gaat het aan hun kant ook niet altijd heel soepel. Dat zagen we namelijk aan een social media uiting die ze afgelopen week deden.
Gaat mis bij de Belastingdienst
De Belastingdienst is niet de meest geliefde organisatie van Nederland. Dit is niet alleen omdat we het allemaal niet fijn vinden om een deel van ons salaris in te leveren, maar ook omdat het geregeld misgaat bij de Belastingdienst. Denk bijvoorbeeld aan de toeslagenaffaires. Een flinke misstand, waarna je zou denken dat de Belastingdienst elke stap die ze zetten dubbelchecken.
Toch gaat het ook op social media weer mis bij de Belastingdienst. Je zou denken dat er bij de Belastingdienst enkel kundige mensen werken, maar het tegendeel is weer eens bewezen.
“Zelfmoordpoging, maar zo’n zin in”
Onlangs werd er een foto op de Instagram story’s van de Belastingdienst gedeeld. In de story was een kaasbroodje gezien, gevolgd met de tekst: “Zelfmoordpoging, maar zo’n zin in.”
Een vreemde en gewaagde story voor de Belastingdienst natuurlijk. Wat blijkt nu, de medewerker dacht dat ze op haar persoonlijke account zat, maar was nog ingelogd op die van haar werkgever.
Op social media ging het natuurlijk al snel los. Niet per se omdat het geen leuk grapje was, maar juist omdat het weer eens een misser is van de Belastingdienst.
Moet een gezellige meeting geweest zijn bij het marketingteam van de Nederlandse @Belastingdienst na deze Instagram Story die op het verkeerde account werd gepost 🤡 pic.twitter.com/5aNhVxI9Gw
— Thomas Smolders (@Ljosmyndun) July 4, 2024