Soms ruik je een lekker luchtje en dan denk je ‘hier wil ik een parfum van hebben’. In de meeste gevallen is dat bij een lekkere huisparfum of bij een zoete geur, maar bij de McDonalds gaan ze nog een stapje verder met bijzondere luchtjes. Die gaan nu namelijk drie verschillende luchtjes met eetgeuren verkopen.
Geen 1 april stunt
Veel mensen dachten bij het lezen van de tweet even dat het om een 1 april stunt ging. Een happy meal voor volwassenen is nog begrijpelijk, maar een eigen parfum klinkt een beetje onwerkelijk.
Toch heeft de Japanse McDonalds bevestigd dat er wel degelijk drie luchtjes op de markt komen. Op de officiële Japanse X pagina wordt vermeld: “We hebben een parfum gemaakt dat naar frietjes ruikt”.
Het is ook helemaal niet zo gek dat deze lancering in Japan plaatsvindt en niet in een ander land. De laatste jaren zijn de Japanse filialen namelijk wel vaker gebruikt om te testen of nieuwe gadgets aan zouden slaan. Het ging toen om de geuren: bun (broodje), ketchup, pickle, cheese, onion en 100% fresh beef.
De prijs van de parfums
Het is tot nu toe nog niet bekend wanneer de luchtjes op de markt komen of hoeveel ze zullen kosten.
Het is wel al duidelijk dat je naast ‘frietjeslucht‘ ook geurtjes komen met accenten van zeewierzout, knoflook en zwarte peper. Bovendien is ook al bekend gemaakt dat andere laden niet hoeven te verwachten dat de geurtjes ook daar beschikbaar komen.
De geurtjes zijn alleen beschikbaar voor de Japanse filialen. Een echte fan wil deze geuren natuurlijk hebben dus we kunnen je aanraden om de komende tijd Ebay in de gaten te houden.
ポテトの匂いの香水つくってみた!?
勝負デートの日にどうぞ。 pic.twitter.com/OBGTFdlABJ— マクドナルド (@McDonaldsJapan) March 6, 2024