HomeHumorDit zijn de tien slechtste slogans van Nederland

Dit zijn de tien slechtste slogans van Nederland

Een goede reclameslogan bedenken is lastig. Te saai en iedereen vergeet ‘m, te creatief en je komt op het randje terecht. Gelukkig zorgt die laatste categorie jaarlijks voor genoeg plezier, want de verkiezing voor de ‘slechtste slogan van het jaar’ levert altijd een paar knallers op. Dit jaar ging de eer naar: “Vandaag weer een tevreden klant koud gemaakt.”

Een ijskoude winnaar

De slogan komt van Roy van Velzen, eigenaar van een aircobedrijf. Hij legt met een grijns uit waar de slogan vandaan komt: “Wanneer mijn jongens bij een klant wegrijden, dan zeg ik al jaren tegen ze dat ze een klant koud hebben gemaakt. Op een gegeven moment besloten we

Andere toppers dit jaar

Naast de ‘koude’ winnaar waren er nog genoeg andere slogans die nét iets te ver gingen. Dit waren de kanshebbers van 2024. Check de complete uitslag via https://www.sloganverkiezing.nl/

  • “Vandaag weer een tevreden klant koud gemaakt” (Airconditioningsinstallatiebedrijf)
  • “Bedankt dat je voor ons hebt gekiest” (Tandartsenpraktijk)
  • “Don’t vlaai away” (Toeristenbureau Zuid-Limburg)
  • “Asbest as it can get” (Asbestverwijderingsbedrijf)
  • “Antilopen? Probeer fietsen!” (Fietsenwinkel)
  • “Why have abs when you can have Kurio’s kebabs” (Dönerzaak)
  • “Mijn Veranda: De naam zegt al genoeg!” (Bouwer van veranda’s en tuinkamers)
  • “Zo voordelig, daar ga je gwoon fram-blozen” (Supermarkthuismerk)
  • “Quiche jouw moment!” (Quicheproducent)
  • “Geef maar een gril en we zijn er” (Supermarkt)

Toch knap, een slogan bedenken die niemand vergeet! Deze 10? Die blijven waarschijnlijk voor altijd in je hoofd zitten.

Meer van dit: