Een broodje gezond, een beenhammetje, wat hummus op bruin. Op zich niks geks, totdat je de bestelling ziet die op donderdagochtend binnenkomt bij een kleine broodjeszaak. De klant wil namelijk “even snel” een bestelling plaatsen via WhatsApp, zoals het bedrijf op hun website ook aanbiedt. Alleen heeft hij geen trek in een lunch voor twee… maar voor vijftig man.
Hij bestelt eindeloze lijst aan broodjes. Van selleriesalade tot ossenworst, van wit tot bruin, met en zonder mayo, en of er toevallig ook nog 6 pakken jus d’orange en wat wegwerpbordjes bij kunnen.
Lekker professioneel
Als de zaak laat weten dat ze dit niet gaan redden, wordt de klant boos en probeert hij het met een kleine onderhandeling alsnog voor elkaar te krijgen. De medewerker blijft vriendelijk maar duidelijk: “We zijn geen cateringbedrijf”. Toch blijft de klant aandringen, inclusief verwijten, passief-agressieve opmerkingen en een kleine meltdown in de laatste berichten. Zijn dag ligt nu compleet in de soep. Maar dat krijg je als je verwacht dat een buurtzaakje binnen anderhalf uur een cateringklus voor een halve schoolklas fixt.
Via kakhiel