HomeHumorDHL heeft niet de allerbeste klantenservice als het gaat om een gestolen...

DHL heeft niet de allerbeste klantenservice als het gaat om een gestolen pakketje

Wat doe je als je pakketje bij de lift is neergekwakt en nu verdwenen is? Juist, je stuurt een berichtje naar DHL. Wat je dan krijgt? Een oprecht menselijke reactie vol empathie en maatwerk. Of nou ja… een chatbot die gewoon “Altijd aanwezig!” zegt.

Pakketje gejat

De gebruiker in kwestie probeert uit te leggen dat zijn pakket gejat is. Hij stuurt netjes het tijdstip, de plek, het track en trace nummer, z’n hele ziel en zaligheid. Maar DHL is een rots in de branding en laat zich niet gek maken.

Ze copy-pasten gewoon drie keer dezelfde alinea vol netwerkinformatie, alsof je op dat moment zin hebt in een Wikipedia pagina over DP DHL Groep. Na een paar pogingen, een wanhopige “Laat maar” en een nietszeggende “Ik ben er om je te helpen”-reactie, blijft de klant achter met z’n lege handen én een lege gang bij de lift. Gelukkig hebben we de screenshots nog.

De screenshots

Via Kakhiel

Meer van dit: